111 (Республиканский телефон доверия),
903152 (телефон доверия Управления образования по Акмолинской области),
8(71645)-6-35-14 (Отдел образования по городу Степногорск);
8(71645)5-57=60 (ГККП «Детский сад «Балауса»)
Ұйымдар тізімі
03.12.2025
Кейбір ата-аналар баланы мектеп табалдырығын аттамай тұрып, қарқынды оқу арқылы мектепке өте тез дайындауға болады деп есептейді. Бірақ бұл шешімді дұрыс деп санауға болмайды, өйткені мұндай «жылдам дайындық» баланың психологиялық шамадан тыс жүктелуіне ықпал етуі мүмкін. Сондықтан да ата-ананың міндеті баланың одан әрі білімін жетілдіріп, оқудағы үлгермеушіліктердің алдын алу үшін мүмкіндігі мен мүмкіндігіне қарай оны мектепке алдын ала дайындауға тырысады. Баланың мектепке физикалық дайындықпен баруы маңызды, бірақ психологиялық дайындықтың маңыздылығы кем емес.
Психологиялық дайындықтың құрамдас бөліктері:
1. Тұлғалық дайындық
2. Ерік-жігер дайындығы
3. Интеллектуалдық дайындық Жеке дайындық (мотивациялық және коммуникативті) баланың мектепке, оқуға, мұғалімге және өзіне деген көзқарасынан көрінеді.
Балалардың мектепте оқуға оң мотивациясы болуы керек.
Мотивация – кез келген әрекетке деген ішкі талпыныс. Әдетте, барлық балалар жақсы оқушы боламын, жақсы баға аламын деп мектепке барғысы келеді. Бірақ әртүрлі факторлар оларды тартады. Біреулер «Маған сөмке мен форма сатып береді», «Досым барады» дейді... Дегенмен, мұның бәрі үстірт көріністер. Мектеп өзінің басты мақсаты – білім берумен қызықты болуы маңызды. Балалар «Мен оқып үйренгім келеді», «Мен өскенде мен боламын деп жақсы оқимын...» деуі үшін баланың оқуға деген ынтасын жаттығулар мен ойындар арқылы анықтауға болады. Ойыншықтары бар бөлмеде баланы оларды қарауға шақырыңыз. Содан кейін баламен бірге отырыңыз және бұрын ешқашан оқымаған әңгімені оқыңыз. Ең қызықты жерде тоқтап, баланың не қалайтынын сұраңыз: ертегіні тыңдауды жалғастыру немесе ойыншықтармен ойнау. Бұдан шығатын қорытынды: бала барып ойнағысы келсе, ойын мотиві басым болады. Танымдық қызығушылығы бар балалар ертегіні тыңдауды жалғастырғысы келеді. Балалардың мектеп туралы білімдерін белсендіретін әртүрлі ойындар мотивациялық дайындықты дамытуға ықпал етеді. Мысалы: «Сөмкеңді жина», «Мен мектепке барамын», «Дунноның сөмкесінде не бар?» Мотивациялық дайындық – баланың жаңа әлеуметтік рөлді қабылдауға деген ұмтылысы. Бұл мектепті өзінің негізгі мақсаты – оқу үшін ләззат алуды талап етеді. Жеке дайындыққа құрбыларымен және мұғалімдерімен қарым-қатынас жасау қабілеті және мейірімді, агрессивті емес, ынтымақтастықта жұмыс істеу және кешірімді болуға ұмтылу жатады. Эмоциялық-еріктік дайындық баланың алдына мақсат қою, өз іс-әрекетін жоспарлау, оның нәтижелерін бағалау, сынға лайықты жауап беру қабілетін қамтиды. Баланы қиын, қарқынды жұмыс күтіп тұр. Олар өздері қалаған нәрсені ғана емес, сонымен бірге талап етілетін нәрсені де талап етеді: күнделікті жұмыс, оқу жоспары. Мектепке психологиялық тұрғыдан дайын алты жасар балалар ойынды тастап, ересектердің нұсқауларын орындай алады.
Бала білуі керек: 1. Өзінің тегін, атын, әкесінің атын.
2. Туған күні.
3. Үй мекенжайы.
4. Жол ережесін сақтай отырып, мектепке қалай қауіпсіз жету және қайту.
Мектепке дайындықтың тағы бір маңызды құрамдас бөлігі бар, ол бәрінің есінде жоқ. Бұл мектептегі алғашқы күннен бастап қажет болатын күнделікті тәуелсіздік және өзін-өзі күту дағдылары. Олар мектептегі киім ауыстыратын бөлмеде орамалдары мен қолғаптарын жоғалтпай киіну және шешіну мүмкіндігі болуы керек; бәтеңкенің бауын және бауын байлау; дене шынықтыру сабақтарына өзгеріс; орамалдың мақсатын білу; қоғамдық дәретхананы пайдалану; таңғы ас ішіп, ыдыстарын мектеп асханасына қою; мектеп сөмкесін жинаңыз; мектеп сөмкесінен қажет нәрсені тез алу, сондай-ақ уақытында ұйықтау және күш-жігерсіз тұру және т.б. Бұл дағдылар мен дағдылар категориясы мектептің алғашқы күндерінде әлдеқайда маңызды. Бұл арнайы сабақтарда оқытылмайды, тек үйде. Және ең маңызды кеңес: бар болыңыз, балаларыңызға барлық жағынан қолдау көрсетіңіз және өте ұстамды және сезімтал болыңыз, сонда сіз жетістікке жетесіз!
Дайындаған:
педагог психолог Т. Арзамасцева